Positionering en huisstijl Filosofie in Den Haag

Opdrachtgever Filosofie in Den Haag
Werkzaamheden Designstrategie, Visueel concept, Ontwerp en opmaak, Technische realisatie website, Drukwerkbegeleiding


Vraag

Een nieuwe identiteit voor de Nacht van de Filosofie Den Haag. Dat was de vraag. Maar inmiddels is ‘de Nacht’ niet alleen meer een nacht in april, tijdens de landelijke Maand van de Filosofie, maar ook filosofische ontmoetingen en werksessies door het jaar heen.

Resultaat

Dus er was niet alleen behoefte aan een nieuwe identiteit. We bedachten en introduceerden een nieuwe, overkoepelende naam: Filosofie in Den Haag. Duidelijk en to the point. Een naam die ook ruim genoeg is om andere evenementen in op te nemen. Toekomstbestendig dus. Want het doel is: méér filosofie in Den Haag. What’s in a name.

Communicatie-adviseur Huibert-Jan van der Fange bedacht de slogan ‘Daag je denken uit’ en wij vertaalden die naar een visuele uitdaging in de vorm van een F die je van verschillende kanten kunt bekijken. Tegelijkertijd wel te verstaan!

De huisstijl voerden we door tot in alle uithoeken: van website tot spandoeken, van programmafolder tot tasjes en van visitekaartje tot poster. De multi-dimensionale F heeft alles in zich om de komende jaren de activiteiten van Filosofie in Den Haag optimaal zichtbaar te maken!

Bekijk meer huisstijlen en logo’s

Huisstijl Filosofie in Den Haag
Huisstijl Filosofie in Den Haag
Huisstijl Filosofie in Den Haag

“De Zagerij luistert naar je wensen maar hoort ook de wensen en verwachtingen die je niet (letterlijk) uitspreekt. Dat maakt dat hun ontwerp verder reikt dan ik zelf voor mogelijk hield. Dat is verfrissend en daagde mij als opdrachtgever enorm uit. Ze zijn creatief, betrouwbaar en prettig eigenwijs.”

Huisstijl Filosofie in Den Haag
Huisstijl Filosofie in Den Haag
Huisstijl Filosofie in Den Haag