GLossy

GLossy

GLossy

GLossy

GLossy

GLossy

Opdrachtgever GroenLinks Den Haag
Wat GLossy (verkiezingsmagazine)
Werkzaamheden Designstrategie, Redactioneel concept, Visueel concept, Ontwerp en opmaak, Illustraties, Drukwerkbegeleiding, Projectcoördinatie

Vraag
“Partijprogramma’s worden niet gelezen,” beweert Rob van Vuure, “dus: vertaal de speerpunten van je degelijke verkiezingsprogramma met de tijdschrifttechnieken van nu.” Met die wijsheid begonnen we aan GLossy, verkiezingsmagazine voor GroenLinks Den Haag.

Resultaat
Het concept van een tijdschrift is de ideale manier om het verhaal van jouw organisatie, op een gevarieerde en toegankelijke manier over het voetlicht te brengen. Voor GroenLinks Den Haag bedachten we een magazine met de veelzeggende naam: GLossy. We bedachten de onderwerpen en invalshoeken voor de 32 pagina’s. Het campagneteam zorgde voor de interviews, nieuwtjes, columns, de kaart van Den Haag volgens GroenLinks, feiten en cijfers, de resultaten van 4 jaar oppositie voeren. In de vormgeving maakten we eigenzinnige keuzes, afgestemd op de doelgroep. Elke associatie met een partijfolder wilden we vermijden. Dus behalve de titel en de achterpagina, is er weinig van de GroenLinks-huisstijl terug te vinden.

Met dit magazine hadden de campagnevoerders van GroenLinks die langs de deuren gingen een goed verhaal in handen!

• Lees de recensie over GLossy op bedrijfsjournalistiek.nl.
Bekijk de GLossy op issuu.

“De GLossy onderscheidt zich op een goede manier van de doorsnee verkiezingsfolder. Daarmee is de kans groter dat een (zwevende) kiezer het magazine even zal doorbladeren.” (Fieke Walgreen op bedrijfsjournalistiek.nl)

» Bekijk ook

GLossy